CE SPECII DE PEȘTE SUNT CELE MAI SĂNĂTOASE?

0
107
legume
fot. pixabay.com

Peștele este o sursă valoroasă de vitamine și minerale. Trebuie consumat de mai multe ori pe săptămână. Peștele este un element important al majorității dietelor – practice nu există contraindicații pentru a o consuma. Cu toate acestea, dacă vrei să incluzi peștele în dieta ta zilnică, merită să cunoști cele mai sănătoase specii. De asemenea, merită să ne amintim că unii pești trebuie evitați, deoarece, de exemplu, pot adăuga kilograme în plus. Vezi ce specii de pește sunt cele mai sănătoase.

Peștele este un nutrient extrem de important. Conține o mulțime de vitamine, elemente minerale, micro și macro elemente. Studiile științifice spun că, persoanele care mănâncă mult pește sunt mai puțin susceptibile să dezvolte ateroscleroză, alergii, cancer și boli cardiovasculare. Peștele trebuie consumat de la vârsta de 1 an, atâta timp cât nu ai o alergie. Meniul trebuie să includă pește de cel puțin 2-3 ori pe săptămână. Peștii grași și cei marini sunt considerate cele mai sănătoase specii de pești. Dar ține cont de faptul că unii pești îți pot face rău. Nu este recomandat să mănânci pește, care trăiește în ape murdare, care conține toxine, sau cel cultivat pe suplimente artificiale și antibiotice.

Ce specii de pești există?

Peștele este împărțit în cel de apă marină și de apă dulce. O altă diviziune este peștele gras, mediu și slab.

Valorile nutritive ale peștilor

Speciile marine sunt considerate cele mai sănătoase specii de pești. Conțin mult mai multe proprietăți nutritive decât peștele de apă dulce. În primul rând, la peștele de mare găsim acizi grași omega-3. Acești acizi grași nesaturați (EFA) sunt necesari pentru buna funcționare a organismului, dar nu sunt produși de acesta. Aceasta înseamnă că EFA trebuie să fie furnizate în mod regulat cu alimente, de preferință pește.

Nutriționiștii subliniază, că avem nevoie de aproximativ 2 g de acizi grași omega-3 pe zi. Aceasta înseamnă că ar trebui să mănânci o porție de pește de două ori pe săptămână. Cererea de acizi grași omega-3 poate satisface 75 g de hering sau 150 g de somon. Acizii pot fi, de asemenea, găsiți în sardine sau șprot conservat.

Pe lângă acizii grași nesaturați, peștele mai are vitamine și minerale. Cantitatea lor depinde de specia de pește și exact de cantitatea de grăsime conținută în ea. La peștele slab, găsim, în principal, vitamine din grupa B, peștele gras conține cantități mari de vitamine A, D și E. Mineralele conținute de pești sunt: ​​fosforul, calciul, iodul.

păstrâv
fot. pixabay.com

Acizii grași omega-3 conținuți de pește

Acizii grași Omega-3 sunt extrem de importanți pentru organismul uman. Se pare că aceștia acționează profilactic în domeniul bolilor cardiovasculare, îmbunătățesc capacitatea de memorare și împerechere, previn demența senilă și boala Alzheimer, îmbunătățesc vederea, cresc rezistența organismului și susțin tratamentul osteoporozei.

Ce specii de pește sunt cele mai sănătoase?

  • Somonul – este unul dintre cei mai grași pești, conține cantități mari de acizi grași polinesaturați, vitamine A, D, E și B, iod și potasiu; cel mai bine este să alegi somonul din Pacific și Atlantic – trăiesc în libertate; Somonul norvegian disponibil public, conține mai mulți compuși nocivi decât epruvetele sălbatice; nivelul de impurități al produselor vândute este mult mai mic decât standardele, astfel încât poți să optezi pentru acestea fără teamă;
  • Păstrăvul – este un pește, care trăiește în râuri și pâraie de munte; soiul său cel mai popular este păstrăvul curcubeu; acest pește este caracterizat prin carne macră gustoasă și un conținut ridicat de acizi grași omega-3 (cel mai mare din peștele de apă dulce);
  • Carp – este un pește de apă dulce, care trăiește în iazuri și ape cu curgere lentă; majoritatea carpului vândut în magazine, provin din agricultură; cea mai bună specie este carpul regal; îl poți recunoaște printr-o cantitate mică de solzi și carne roz;
  • Ton – tonul alb și roșu ies în evidență; tonul din conserve conține, de obicei, mai multe metale grele și toxine;
  • Hering – pește extrem de gras, bogat în acizi omega, vitamine E, D și B, fosfor, potasiu, calciu, seleniu și fier; în România, vom întâlni în principal, heringurile din Atlantic, care nu conțin cantități mari de toxine;
  • Miruna – este o specie de pește din ce în ce mai populară; o apreciem pentru carnea fragedă și gustoasă; este o sursă de acizi grași nesaturați;
  • Mintaj – este unul dintre peștii cei mai gustoși, slabi; vom găsi în ea cantități mari de fosfor;
  • Macrou – bogat în vitamina A, fier și omega-3 și omega-6, este considerat unul dintre cei mai sănătoși pești.

Ce pești nu ar trebui să consumi?

Deși peștele este sănătos și recomandat în dieta zilnică, dieteticienii avertizează, că unele specii pot face mai mult rău decât bine. Peștii, care sunt mai bine de evitat sunt: ​​panga, tilapia, peștele de unt, bibanul Nilului și peștele african. Contraindicațiile pentru consumul acestor pești se datorează, în primul rând faptului că, conțin cantități mari de metale grele și alte toxine. Acestea rezultă, în principal, din condiții de agricultură precare, utilizarea de antibiotice, bactericide, hormoni și furaje de proastă calitate.

Cum să verifici dacă un pește este proaspăt?

Înainte de a decide să cumperi pește, ar trebui să verifici, dacă acesta este proaspăt. Acest lucru se poate face organoleptic – vizionarea și mirosul peștilor. Exemplarele proaspete au mai mult decât un miros de pește, pielea lor este netedă și umedă, iar solzii aderă la piele. De asemenea, este bine să verifici, dacă coada și aripioarele sunt intacte, umede și flexibile, carnea este fermă și ușoară, iar ochii umplu întreaga priză a ochilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here