CUM SĂ GĂTIȚI BOBUL- PROPRIETĂȚILE NUTRITIVE

0
331
mazare
fot.pixabay.com

Fasolea largă (bobul) este o leguminoasă. În Polonia este extrem de populară. De obicei, îl mâncăm cu sare, dar fasolea largă se poate adăuga și în salate sau supe. Dieteticienii au susținut mult timp că această legumă ar trebui să fie consumată nu numai din cauza gustului său. Ca toate leguminoasele, bobul conține multe valori nutritive. Acestea au un efect pozitiv asupra întregului corp și vă permit să suplimentați deficiențele de vitamine. Cunoașteți proprietățile nutritive ale bobului.

 

Bobul este o legumă care conține în primul rând cantități mari de proteine. Aceasta poate fi o alternativă la proteina derivată de animale. Aceasta înseamnă că bobul ar trebui să fie folosit în principal de persoanele care au exclus carnea și produsele animale din dieta lor. În legume veți găsi, de asemenea, depozite bogate de acid folic.

 

Proprietățile nutritive ale bobului

În bobul gătit găsim: proteine, grăsimi, carbohidrați, fibre, vitamina C, tiamină, riboflavină, niacină, acid pantotenic, acid folic, vitamina B6, K și A, calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc.

 

Proprietățile de vindecare ale bobului

Consumul de fasole largă ajută în tratamentul și prevenirea multor boli. Proprietățile vindecătoare ale acestei legume sunt:

  • Ajută la tratarea bolilor cardiovasculare – datorită conținutului ridicat de proteine ​​este un produs recomandat în alimentație pentru bolile cardiovasculare; persoanele care suferă de acest tip de boli trebuie să-și limiteze consumul de carne bogată în proteine; conținut scăzut de sodiu și de potasiu și fibre solubile ajută, de asemenea, la prevenirea și tratarea bolilor cardiovasculare; acest lucru promovează reglarea tensiunii arteriale și a colesterolului;
  • Ajută la tratarea anemiei – totul datorită conținutului de fier, vitamina B12 și acid folic; aceste substanțe sunt necesare pentru producerea de globule roșii responsabile de transportul în celule;
  • Ajută la tratarea bolii Parkinson – acest lucru este posibil datorită faptului că bobul conține în mod natural levodopa sau dopamină biologic activă; poate trece de la sânge la creier, unde este transformată în dopamină lipsă; această substanță îmbunătățește mobilitatea pacientului; merită menționat faptul că unele medicamente Parkinson sunt produse pe baza de bob;
  • Ajută la slăbire – în bobul gătit vom găsi 110 calorii (în 100 de grame), dar proprietățile sale de slăbire se datorează conținutului scăzut de grăsimi și unei cantități mari de fibre solubile; aceasta din urmă este o componentă esențială a majorității dietelor de slăbire; bobul ajută la controlarea greutății prin încetinirea digestiei și asigurarea sațietăți pentru o lungă perioadă de timp; în plus, conține minerale valoroase care afectează pozitiv sistemul nervos, ceea ce va ajuta la supraviețuirea crizelor din timpul pierderii kilogramelor inutile;
  • Previne acidifierea organismului – datorită prezenței calciului, sodiului, potasiului și magneziului, leguma are efect alcalinizat sau alcalin; consumul regulat de fasole largă poate ajuta la evitarea acidificării;
  • Acțiune preventivă asupra cancerului – prezența unei lecitine (unul dintre tipurile albe) determină efectul anti cancer al boabelor largi; studii științifice indică faptul că acest compus pătrunde în mucoasa intestinală și previne formarea celulelor canceroase și inhibă creșterea celor deja mutate; bobul protejează în primul rând împotriva cancerului colorectal;
  • Are un efect pozitiv asupra fătului – acidul folic și vitamina B12 sunt substanțele de bază care afectează cursul de bază al sarcinii.
mazare
fot.pixabay.com

Contraindicații pentru consumul boabelor largi

Bobul este o legumă pe care bolnavii trebuie să o evite. Acest lucru se datorează faptului că produce cantități mari de acid uric în organism. Acest lucru poate provoca complicații, cum ar fi pietre la rinichi sau agravarea diferitelor boli.

De menționat, de asemenea, că în bob există și substanțe alergene. Simptomele de alergie apar de obicei la persoanele care suferă de așa-numitele boala de fasole (favism). Este determinat genetic și asociat cu o deficiență a enzimei G6PD.

Consumul boabelor largi nu este recomandat persoanelor care au probleme digestive. Această legumă provoacă o fermentare excesivă în intestine, precum și flatulență și gaze.

 

Cum să gătiți bobul?

Cel mai adesea mâncăm bobul sub formă gătită.  Pentru gătit ar trebui alese numai boabele proaspete și sănătoase, care au o culoare verde intensă și nu au pete. Boabele se clătesc bine sub un flux de apă rece, se pun într-un vas și se toarnă apă- cantitatea de apă trebuie să fie dublă față de cantitatea boabelor. Este recomandat să adăugați o lingură de zahăr în apă. Bobul se gătește la foc mediu. După fierbere, bobul se asezonează cu un vârf de sare și (dacă doriți) cu un fir de mărar sau usturoi pisat. Bobul trebuie gătit sub acoperire până când devine fraged. Boabele tinere se gătesc aproximativ 165 de minute, iar cele mature aproximativ 30 de minute.

Pentru ca bobul să nu provoace balonare, este recomandat să turnați apă fierbinte peste acesta, lăsându-l 1 oră în aceasta. Pentru gătire folosiți altă apă.

După gătirea boabelor largi, acestea pot fi consumate cu sau fără piele. Merită să ne amintim că cele mai multe vitamine se găsesc în pieile boabelor tinere. Tratamentul chimic tradițional determină pierderea a aproximativ 40% din substanțele nutritive conținute în boabe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here