FRUCTUL KAKI SAU PERSIMONA – PROPRIETĂȚI ȘI MODALITĂȚI DE CONSUM ALE FRUCTULUI ZEILOR

0
38
HDL
fot. pixabay.com

Fructele kaki, altfel persimona, au apărut doar recent în magazinele românești. Popularitatea sa în creștere se datorează faptului că, kaki se remarcă printr-un gust plăcut și dulce. Poate fi o gustare bună, precum și un supliment alimentar sănătos. Merită să știi, că fructul kaki conține multe vitamine și minerale valoroase. Compoziția sa face ca medicina natural, să o folosească în tratamentele anti-leucemie sau pentru a consolida imunitatea naturală a organismului. Află proprietățile persimonului și cum să îl mănânci.

Kaki este un fruct, care crește pe un copac numit hurma, abanos, cașmonon sau șalon. Arborele crește în mod natural în Asia și clima tropicală și subtropicală din America de Sud. Reține că doar unele fructe ale arborelui Sharon sunt comestibile. Cele mai populare sunt kaki, care se cultivă în principal în Japonia, Coreea, Asia Centrală, Brazilia, California și Europa de Sud.

Ce este fructul kaki?

Fructul kaki seamănă cu o roșie portocalie. Are o formă rotundă, de dimensiuni medii, iar pe partea superioară se află un peduncul. După tăiere, vei găsi carne suculentă, ușor gelatinoasă, care poate avea o ușoară decolorare. Acestea din urmă nu afectează gustul fructelor kaki. Gustul kaki este greu de comparat cu un alt fruct – este dulce, se poate asemăna cu o prună. Reține că fructele trebuie consumate coapte.

Proprietăți nutritive ale fructului kaki

Merită să optezi pentru fructele kaki nu numai datorită gustului său, ci și a vitaminelor și mineralelor conținute în acesta. Fructul conține cantități mari de:

  • Vitamina A – sarcina sa de bază este consolidarea rezistenței imune, prevenirea și protejarea împotriva virușilor, ciupercilor și bacteriilor; vitamina A influențează și starea pielii, întârzie semnele îmbătrânirii, reduce decolorarea, stimulează producția de colagen, întărește părul și unghiile;
  • Vitamina E – numită vitamina tinereții ajută la menținerea unui aspect atractiv timp de mai mulți ani; vitamina E este, de asemenea, un puternic antioxidant, care combate radicalii liberi; cealaltă acțiune a acesteia este: creșterea capacității celulelor de a lega moleculele de apă, accelerarea vindecării rănilor și cicatricilor, creșterea rezistenței imune, îmbunătățirea circulației, flexibilizarea vaselor de sânge, sprijinirea activității acizilor omega 3;
  • Vitamina K – are proprietăți antibacteriene și antivirale și susține coagularea sângelui;
  • Vitaminele din grupa B din fructele kaki pot fi găsite, printre altele vitamina B5, B6 și B9; îmbunătățesc activitatea sistemului nervos și cardiovascular, îmbunătățesc bunăstarea, concentrarea și memoria; Vitaminele B sunt, de asemenea, utilizate în prevenirea depresiei și în creșterea imunității organismului;
  • Vitaminele C – este un alt antioxidant conținut în fructele kaki; sarcina sa este să regleze managementul apei organismului, să crească imunitatea, să inhibe procesul de îmbătrânire, să combată infecția, să faciliteze absorbția fierului, să consolideze vasele de sânge, părul și dinții;
  • Elemente – fructele kaki sunt bogate în sodiu, potasiu, calciu, fosfor și magneziu; aceste elemente îmbunătățesc funcționarea întregului corp, inclusiv creșterea rezistenței sale imune, împuternicirea inimii, a sistemului nervos, digestiv și a sistemului musculo-scheletic.

    coagulabilitate
    fot. pixabay.com

Proprietăți medicinale ale fructului kaki

Datorită compoziției sale, fructele kaki au mari proprietăți pentru sănătate. Poate fi utilizat atât ca tratament preventiv cât și terapeutic. Cele mai importante proprietăți ale fructelor kaki sunt:

  • Sprijin în lupta împotriva leucemiei – se subliniază că extractul de fructe kaki poate duce la moartea celulelor, care provoacă această boală periculoasă;
  • Scăderea nivelului de colesterol rău în sânge;
  • Protejarea vederii și îmbunătățirea vederii după întunecare – fructele kaki din dietă au roulul de a reduce riscul de a dezvolta degenerare maculară, ceea ce contribuie la pierderea vederii;
  • Consolidarea părului, pielii și unghiilor;
  • Efect antibacterian – medicina populară chineză folosește kaki pentru a trata mușcăturile de șarpe și a calma iritațiile pielii;
  • Scăderea presiunii – atât fructele cât și frunzele sunt de ajutor; infuzia făcută din ele are proprietăți, care scad tensiunea arterială și îi reduc coagulabilitatea;
  • Imunitate naturală crescută – se sugerează că kaki poate fi utilizat pentru a trata gripa sau răcelile.

Fructele kaki în dieta de slăbire

Fructele Kaki sunt incluse în dieta cu calorii medii. În 100 de grame există aproximativ 70 de calorii, care provin din carbohidrați. Merită menționat, însă că, cașul este o sursă bogată de fibre, care susține pierderea în greutate. Fibrele îmbunătățesc digestia și te fac să te simți plin pentru o lungă perioadă de timp. Cu toate acestea, cu fructele kaki pe o dietă de slăbire, trebuie să fii atent, ele conțin mult zahăr, astfel încât acestea pot încetini pierderea kilogramelor inutile.

Cum să mănânci kaki?

Fructele kaki proaspete și gata de mâncat sunt cele cu o coajă netedă, lucioasă, cu o culoare portocalie intensă. Fructele ar trebui să aibă și frunze verzi. Nu este recomandat să cumpări fructe fără tulpini. Fructele Kaki pot fi consumate crude sau sub formă uscată sau confiate. Dulcețile sunt făcute din ele, musturi și sosuri, care sunt adăugate, în principal, la deserturi, este de asemenea posibil să le utilizezi pentru feluri principale.

Înainte de a mânca kaki proaspăt, fructele ar trebui spălate și frunzele eliminate. Fructele care au o piele moale nu trebuie cojite. Cele dure ar trebui să fie decojite cu un cuțit sau să se scurgă pulpa cu o lingură. Fructul kaki se mănâncă împreună, părțile sale interne nu sunt tăiate. Persimonul nu are cuiburi de semințe sau semințe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here