POZIȚIA DE SOMN

0
40
sarcină
fot. pixabay.com


Un somn sănătos și bun este esențial. Lipsa somnului poate duce la disfuncții grave, insomnia este, de asemenea, un simptom al multor boli, inclusiv al celor de natură psihologică. O odihnă corectă îți permite să regenerezi corpul permite apariția proceselor importante pentru munca sa. Din păcate, nu o dată, în ciuda faptului că dormim mult timp, nu dormim bine. Acest lucru se poate datora culturii inadecvate a somnului, de exemplu, pregătirea slabă a dormitorului. De asemenea, se poate întâmpla ca după o noapte de odihnă să ne trezim și mai obosiți cu dureri și mai mari – acest lucru se poate datora pozițiilor de somn. Vezi cum să dormi pentru a fi odihnit.

Somnul este extrem de important pentru om. Pe Internet, poți citi multe despre câte ore de somn este nevoie, cum să dormi pentru a dormi suficient sau cum să pregătești un dormitor pentru a avea o odihnă de noapte confortabilă. Multe informații se referă și la pozițiile de somn. Sunt considerate foarte importante. Pozițiile de somn nu numai că sunt responsabile pentru odihna noastră noaptea, ci a vorbesc mult despre personajul nostru.

Un somn sănătos și pozițiile de somn

Fiecare dintre noi are poziția sa preferată de somn. Este cel mai confortabil mod de a adormi și de a te odihni. Cu toate acestea, se dovedește că nu orice poziție de somn este sănătoasă pentru noi. Uneori, după o noapte de odihnă, ne trezim cu dureri și obosiți. De multe ori poziția greșită a corpului este de vină. Poate duce la dureri ale corpului după trezire și lipsă de somn mult mai des decât stresul, stilul de viață nesănătos, oboseala, salteaua și perna incomodă.

Pozițiile de somn: fetală

Poziția fetală este poziția de dormit a majorității oamenilor. Mai mult de jumătate dintre noi adormim, cu picioarele îndoite și coloana vertebrală îndoită. Specialiștii avertizează, însă, că această poziție este nesănătoasă. Poate provoca crampe și amorțeală a picioarelor, precum și durere și curbura coloanei vertebrale. Mai mult, această poziție de somn determină, de asemenea, presiune asupra organelor interne, inclusiv plămâni, ceea ce duce la hipoxie. Deci cel mai bine este să eviți poziția fetală în pat.

Poziția de somn: pe burtă

Dormitul pe burtă este considerat de mulți confortabil și sănătos. Ca argument pentru poziția somnului pe burtă, este dat că acesta ușurează coloana vertebrală. De fapt, dormitul pe burtă nu este deloc sănătos. Această poziție a somnului provoacă compresia părților inferioare ale coloanei vertebrale, precum și o încordare excesivă a gâtului, care trebuie îndoit spre stânga sau spre dreapta. Apăsarea fermă a feței pe pernă crește, de asemenea, riscul de dureri de ureche și de cap.

burtă
fot. pixabay.com

Poziția somnului: pe o parte

Poziția corectă a somnului este considerată partea dreaptă sau stângă. Organele interne nu sunt stoarse astfel și coloana vertebrală este odihnită corect. Poziția laterală relaxează mușchii și relaxează corpul și contribuie, de asemenea, la buna funcționare a sistemului circulator. Dormitul pe o parte poate provoca disconfort femeilor. Pentru unele este incomod și poate provoca, de asemenea, deformarea sânului.

Dormitul pe o parte este recomandat persoanelor, care se luptă cu dureri de spate. Cel mai bine este să dormi pe partea stângă sau dreaptă cu o pernă între genunchi. Picioarele în timpul repausului nocturn trebuie să fie ușor îndoite și șoldurile îndreptate. Datorită acestui lucru, coloana vertebrală este într-o poziție naturală peste noapte.

Poziția somnului: pe spate

Cea mai sănătoasă poziție de somn este cea de pe spate. Din păcate, această poziție nu este convenabilă pentru toată lumea. Dormitul pe spate ajută la ameliorarea durerilor coloanei vertebrale și a gâtului, precum și la relaxarea mușchilor. Dormitul pe spate permite, de asemenea, îndreptarea picioarelor și brațelor și îndreptarea capului în sus, ceea ce ușurează respirația. În plus, această poziție nu comprimă organele interne și nu duce la amorțeala corpului.

Dormitul pe spate nu este recomandat celor ce suferă de apnee în somn. Intensifică sforăitul puternic și somnul cu gura deschisă. Când dormi pe spate, apneea apare cel mai frecvent. Este atunci când oprești respirația sau îți scurtezi respirația, ceea ce poate duce la hipoxie.

Dormitul pe spate este recomandat persoanelor, care suferă de dureri de spate și de gât. Ar trebui să-și strângă brațele de-a lungul corpului și să-și relaxeze mușchii înainte de a adormi. Dormitul pe spate ajută, de asemenea, la sindromul premenstrual, reducând presiunea asupra stomacului și sânilor. Pentru a consolida relaxarea, merită să pui o pernă sub genunchi, care va ridica partea inferioară a coloanei vertebrale și va ameliora durerea.

Poziția somnului în timpul sarcinii

Femeile însărcinate au adesea probleme în a găsi o poziție de somn confortabilă, în special în ultimele luni. Acesta este rezultatul unei burtici mari. Din acest motiv, dormitul pe stomac este complet imposibil. O poziție inadmisibilă de dormit în sarcină este și cea din spate. Uterul devine apoi mai mare, mai greu și pune presiune asupra coloanei vertebrale, intestinelor și vaselor de sânge. Dormitul pe spate poate provoca dureri de spate, hemoroizi și probleme de circulație și umflare. Cea mai bună poziție de dormit pentru femeile însărcinate este cea din lateral. Permite sângelui să curgă liber către placentă, astfel încât copilul să obțină oxigen și nutrienți. Dormitul pe o parte permite, de asemenea, rinichilor tăi să funcționeze corect. Pentru a crește confortul, pune o rolă, o pătură sau o pernă între genunchi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here