STRESUL POATE FI CAUZA INFARCTULUI?

0
202
plt
fot. pixabay.com

Stresul prelungit și frecvent afectează negativ sănătatea noastră. Poate fi cauza multor boli și boli, printre altele cele legate de activitatea inimii. Ca urmare a stresului excesiv, sistemul cardiovascular încetează să mai funcționeze corect și vor apărea boli precum infarctul miocardic sau cardiomiopatia. Deci, pentru a-ți menține inima sănătoasă, ar trebui să eviți starea de nervozitate și stres. Vezi dacă stresul poate provoca un atac de cord.

Cum influențează stresul inima?

Bolile cardiovasculare sunt cele mai frecvente boli cauzate de stresul excesiv. Acest lucru se datorează faptului că nu numai stresul în sine este dăunător pentru inimă, ci și că, în consecință, ajungem mai des și mai binevoitor la medicamente dăunătoare, de exemplu alcool, țigări, dulciuri. Toate acestea provoacă o creștere a colesterolului și a acumulării de grăsime în artere, ceea ce poate provoca inhibarea fluxului sanguin coronarian.

Cum apare stresul?

Stresul este un fel de mecanism de apărare al organismului. În cazul în care înregistrează pericol, el mobilizează toate funcțiile disponibile pentru apărare. Scopul acestui lucru este de a evita orice pericol. În timpul apărării, semnalele sunt trimise din creier către toate celulele corpului, sângele circulă mai repede, toate nevoile fiziologice dispar și întregul corp funcționează cu viteză mare. Hormonul stresului este, de asemenea, eliberat în timpul stresului. Dacă concentrația lor mare în sânge durează doar un timp, acționează asupra noastră motivând, dar la prezența pe termen lung sunt distructive.

Poate provoca stresul infarctul?

Stresul prelungit poate fi cauza unui atac de cord. Sunt învinovățiți hormonii, adică adrenalina și cortizolul. Acestea fac ca inima să înceapă să funcționeze mai repede și, de asemenea, obosesc mai repede și au nevoie de cantități crescute de oxigen. Cererea crescută de oxigen înseamnă că vasele trebuie să lucreze mai intens, iar funcțiile lor defensive să dispară. Se observă că trombocitele responsabile de coagulare au o tendință mai mare de a se grupa în timpul stresului prelungit, ceea ce determină în multe cazuri formarea de cheaguri de sânge direct responsabile de infarctul miocardic.

La stres excesiv, infarctul miocardic este, de asemenea, cauzat de o perturbare a fluxului de ioni de potasiu din interiorul celulei, care formează inima în exterior. Aceasta provoacă oboseală musculară. Dacă astfel de tulburări apar într-o perioadă scurtă de timp, modificările celulare pot fi ireversibile. Apare cardiomiopatia, adică leziuni cronice și ireversibile ale celulelor musculare cardiace.

presiune ridicată
fot. pixabay.com

Când stresul provoacă infarctul?

Cel mai periculos este stresul cronic, pe termen lung. În cazul său, riscul de atac de cord și a altor boli ale sistemului cardiovascular crește. Acest lucru se datorează faptului că organismul are constant tensiune arterială, iar hipertensiunea este unul dintre principalii factori de risc pentru atac de cord. De asemenea, trebuie reținut faptul că presiunea ridicată cauzată de stres contribuie nu numai la atacul de cord, dar crește și riscul de accident vascular cerebral.

Medicii subliniază că nu există o singură măsură generală, care să indice cât stres provoacă un atac de cord. Rezistența la stres este un factor individual. Unele persoane sunt mai sensibile la el și chiar o ușoară nervozitate, poate provoca un atac de cord. Grupul de risc include, mai ales, persoane încordate, foarte ambițioase, explozive, care se străduiesc să își atingă obiectivele cu orice preț, introvertiții, care au probleme în a-și exprima emoțiile și sentimentele.

Cum să minimalizezi riscul atacului de cord provocat de stres?

Cea mai ușoară soluție pentru a reduce riscul unui atac de cord cauzat de stres este limitarea acestuia. Există multe moduri de a elimina sau minimiza stresul. Psihologia cunoaște o mulțime de tehnici de gestionare a stresului. Exercitarea pentru stres îți permite să intrii într-o stare de relaxare, de exemplu, chiar respirând sau calmând toate părțile corpului. Exercițiile de meditație, yoga și relaxare sunt recomandate pentru stres.

În prevenirea stresului, ar trebui să reduci și situațiile stresante și să te relaxezi de la ele. Modul în care te relaxezi în situații stresante depinde de nevoile tale individuale. Unii preferă recreerea activă și petrec timpul liber în mișcare, alții eliberează tensiunea prin tăcere, de exemplu, vopsirea sau modelarea din lut. Specialiștii recomandă tuturor să găsească o modalitate individuală de a scăpa de stres.

Stresul cronic este un inamic grav al corpului, din păcate subestimat de multe persoane. Poate provoca multe boli, inclusiv cele care duc la moarte. Una dintre cele mai frecvente boli cauzate de stres este atacul de cord. Deci medicii te avertizează să ai grijă de prevenirea stresului și să dezvolți modalități de minimizare a acestuia. Metoda pentru stres trebuie să fie individuală și adaptată la modul în care ne place să ne odihnim și să ne relaxăm. Nu există remediu pentru stres. Deocamdată, sunt disponibile doar vitamine/suplimente și remedii pe bază de plante, pentru a te calma.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here