VITAMINELE ȘI MINERALELE ÎN DIETA ZILNICĂ

0
127
B12, seleniu
fot. pixabay.com

O dietă zilnică ar trebui să furnizeze organismului minerale și vitamine esențiale. Ele condiționează buna funcționare a organismului. În caz de deficiențe, ne simțim obosiți, slăbiți, iritați. Nu numai sănătatea noastră, dar și bunăstarea și frumusețea au de suferit. Trebuie amintit că deficiențele de vitamine și minerale pe termen lung, pot duce la probleme grave de sănătate. Vezi ce vitamine și minerale ar trebui să îți ofere dieta zilnică.

Compunând un meniu zilnic, merită să optezi pentru produse sănătoase și hrănitoare. Numai ele garantează, că organismul va funcționa corect și sarcinile sale de bază nu vor fi perturbate. Vitaminele și mineralele pot fi furnizate cu suplimente alimentare, dar este mult mai bine să acoperi nevoia zilnică prin formele lor naturale. Acestea se află în produsele alimentare.

Vitaminele din dieta zilnică

inflamație a pielii
fot. pixabay.com

Dieta zilnică trebuie să conțină întregul set de vitamine. Cu cât dieta este mai variată, cu atât este mai bună pentru sănătatea noastră. Dacă dorești să mănânci sănătos, asigură-te că oferi:

  • Vitaminele B3 – este responsabilă pentru starea bună a pielii și aspectul plăcut; totul pentru că vitamina B3 participă activ la îmbunătățirea fluxului de sânge în vase; în plus: scade tensiunea arterială, previne migrenele și durerile de cap și participă la sinteza hormonilor sexuali; deficiența de vitamina B3 poate duce la modificări ale psihicului, anomalii în funcționarea creierului și a sistemului nervos; niacina (vitamina B3) poate fi găsită în alune, tărâțe de grâu, ficat, pește gras, păsări de curte, piersic uscat;
  • Vitamina B2 – sarcina sa este să reglementeze mucoasele și vasele de sânge, precum și formarea de globule roșii; vitamina B2 se găsește în ciuperci, carne, ficat, lapte, pește gras, leguminoase;
  • Vitamina A – înainte de toate, condiționează buna funcționare a ochiului; de asemenea, influențează funcția tiroidiană, imunitatea corpului, mucoasa nazală, gâtul, plămânii și intestinele; vitamina A are două forme: retinol și beta-caroten; primul poate fi găsit în produsele de origine animală. A doua – legume; principalele surse de vitamina A sunt: ​​produse lactate, ouă, ficat, pește gras, fructe și legume de culoare portocalie și galbenă;
  • Vitamina B1 – acțiunea sa accelerează vindecarea rănilor, ameliorarea durerii și reglează activitatea sistemului nervos; o cantitate mare de vitamina B1 se găsește în ouă, drojdie, cereale, semințe de floarea soarelui și nuci, fructe uscate;
  • Vitamina B6 – influențează aspectul pielii, producerea de globule roșii, anticorpi și hormoni; sprijină, de asemenea, construirea imunității și funcționarea sistemului nervos; principalele surse de vitamina B6 sunt avocado, lapte, păsări de curte, nuci, pește și cereale;
  • Vitamina B9 – acidul folic nu este important doar pentru gravide; această vitamina este necesară pentru sinteza unora dintre aminoacizii, participă la formarea serotoninei, adaugă energie; o găsim în drojdie, ficat, varză, spanac, gălbenușuri de ou, salată, sparanghel, broccoli, cereale integrale;
  • Vitamina C – este una dintre vitaminele de bază și, de asemenea, un puternic antioxidant; acțiunea sa este detașarea de corp, stimularea imunității, protecția inimii, sinteza de colagen și proteine; combaterea bacteriilor și a altor microorganisme; principalele surse de acid ascorbic sunt: ​​fructele măceșului, coacăze negre, ardei, varză de Bruxelles, conopidă, spanac, căpșuni, citrice, roșii, kiwi;
  • Vitamina E – numită vitamina tinereții este un puternic antioxidant; previne înmulțirea și dezvoltarea radicalilor liberi și inhibă procesul de îmbătrânire a pielii; sursa sa sunt uleiurile vegetale presate la rece, migdalele, alunele și nucile, varza, untul;
  • Vitamina D – sarcina sa este de a regla absorbția calciului și a fosforului, ceea ce îi permite să aibă grijă de starea corespunzătoare a oaselor și a dinților; vitamina D influențează și sistemul nervos, mușchii și inima; sarcina sa este, de asemenea, de a atenua inflamația pielii și de a regla secreția de insulină; vitamina D poate fi găsită în pește și produse lactate;
  • Vitamina K – este implicată în coagularea sângelui și sigilarea endoteliului vaselor de sânge; vitamina K influențează și frumusețea – eliminarea venelor de păianjen și îmbunătățirea culorii epidermei; prezintă proprietăți antibacteriene, antifungice, antiinflamatorii și analgezice; dacă dorești să furnizezi vitamina K corpului tău, ar trebui să optezi pentru nap, spanac, varză de Bruxelles, salată, conopidă și roșii;
  • Vitamina B5 – controlează activitatea hormonilor și participă la producerea de anticorpi; vitamina B5 influențează, de asemenea, creșterea și culoarea părului; completează-l cu ficat, carne roșie, pește, ouă, tărâțe de grâu, brânză de coacere și nuci;
  • Vitaminele B12 – una dintre sarcinile sale este crearea de globule roșii și material genetic; în plus, are un impact mare asupra modificărilor metabolice și asupra activității sistemului nervos; ficatul, peștele, carnea, laptele și ouăle sunt date ca surse principale de vitamina B12.

În dieta zilnică, nu poți uita de minerale. Cele mai importante dintre acestea includ calciu, clor, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, fier, zinc, cupru, mangan, iod, fluor, crom și seleniu. La fel ca vitaminele, ele pot fi furnizate organismului împreună cu alimente.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here