5 MOTIVE PENTRU CARE SĂ MÂNĂNCI RUCOLA

0
285
rucola - beneficii
fot.pixabay.com

Rucola este una dintre cele mai populare soiuri de salată. Este cunoscută încă din antichitate. Romanii au considerat-o un afrodisiac, astăzi rucola este un plus gustos la multe feluri de mâncare. Rucola este folosită pe scară largă în bucătăria mediteraneană. Merită să ne amintim că acest soi nu este numai gustos, dar are și multe proprietăți pentru sănătate. Aflați motivele pentru care ar trebui să mâncați rucola.

 

Rucola este un soi popular de salată. O puteți cumpăra cu ușurință în magazine alimentare sau supermarketuri locale. Majoritatea oamenilor au mâncat rucola o singură dată în viață. Se remarcă prin gustul său original și unic. Rucola nu este doar un adaos gustos la o varietate de feluri de mâncare și salate, ci și o legumă sănătoasă.

 

Ce este rucola?

Rucola este o legumă compusă din frunze verzi. Aparține legumelor crucifere. Este cunoscută și sub numele de rachetă. Salata provine din țările mediteraneene, dar astăzi este cultivată în toată lumea. Are frunze caracteristice care seamănă cu forma unei săbii. Gustul rucolei este ușor amar și iute. Rucola proaspătă este disponibilă în magazine din primăvară până la sfârșitul toamnei.

 

Vitaminele și mineralele conținute în rucola

Rucola este o legumă cu conținut scăzut de calorii. La 100 g de salată sunt doar 25 de calorii și o cantitate neglijabilă de grăsimi. Prin urmare, rucola este o legumă recomandată oamenilor care urmează o dietă. Cu toate acestea, rucola nu este folosită doar în dietele de slăbire. Bogată în vitamine și minerale are un efect pozitiv asupra sănătății întregului organism. Salata conține proteine, carbohidrați și fibre. De asemenea, nu puteți uita de vitamine. 100 de grame de rucola acoperă necesarul zilnic de vitamina K, jumătate din cererea de vitamina A și ¼ din cererea de vitamina C și folați. În rucola găsim și vitamine B, calciu, magneziu, potasiu și fier.

 

Proprietățile de sănătate ale rucolei

Rucola poate părea o legumă obișnuită, dar are multe proprietăți pozitive pentru sănătatea noastră. Este dovedit că consumul regulat de rucola:

  • Protejează împotriva cancerului – este responsabilă pentru glucozinolații din salată, pe care organismul uman le transformă în izotiocianate, care motivează celulele să purifice toxinele și celulele canceroase; sulforafanul este, de asemenea, responsabil pentru proprietățile anticanceroase ale rucolei; se arată că acest compus inhibă enzima HDAC care este implicat în dezvoltarea celulelor canceroase; consumul de rachetă este în principal pentru a proteja împotriva melanomului, cancerului esofagian, prostatic și pancreatic;
  • Previne anemia – fierul conținut în rachetă este responsabil pentru asta;
  • Îmbunătățește activitatea sistemului circulator – acest lucru este posibil datorită potasiului;
  • Antibacterian – racheta conține compuși care distrug bacteriile periculoase pentru organismul uman; sunt, de asemenea, responsabili pentru gustul de salată;
  • Îmbunătățește imunitatea naturală a organismului prin conținutul de vitamina C;
  • Are un efect pozitiv asupra pielii;
  • Susține detoxifierea corpului;
  • Îmbunătățește vederea;
  • Sprijină procesele de digestie, inclusiv vindecarea gastritei și a ulcerațiilor stomacului, reduce arsurile la stomac, durerile de stomac și balonarea;

 

Rucola în timpul sarcinii

Rucola este una dintre legumele recomandate femeilor însărcinate. Cu toate acestea, trebuie amintit că, în unele cazuri, rucola poate provoca reacții alergice. Prin urmare, femeile însărcinate ar trebui să își vegheze cu atenție corpul și, dacă sunt alergice, să înceteze să mai consume salată.

beneficii
fot.pixabay.com

Contraindicații pentru a mânca rucola

Compușii conținuți în rachetă pot provoca reacții adverse la unii oameni. Rachetele nu ar trebui să fie consumate de persoanele cu stomacul sensibil, salata poate provoca crampe stomacale și disconfort. Mâncarea unei cantități mari de rachetă este, de asemenea, inadmisibilă atunci când luați diluanți de sânge. Acest lucru se datorează faptului că vitamina K, care are un conținut ridicat în rucola, previne diluarea și poate provoca cheaguri de sânge.

Contraindicațiile la consumul de rucola sunt, de asemenea, pietrele la rinichi și alte boli care dăunează acidului oxalic. Se dezvoltă în majoritatea legumelor cu frunze, la fel ca sucul de legume cu adaos de azot. Apare ca urmare a depozitării incorecte a rachetelor. Bacteriile se acumulează în acest suc și se vor transforma în nitrați. Nivelul ridicat al acestora poate fi dăunător sănătății. Se recomandă ca frunzele rucolei cumpărate în ambalaje din plastic să fie îndepărtate cât mai curând posibil.

 

Rucola în bucătărie- cum să o folosim?

Rucola în bucătărie este folosită în diverse moduri. Poate fi consumată crudă, prăjită sau gătită. Cel mai adesea, rucola este ingredientul de bază al salatelor. Se combină cu roșii uscate la soare, parmezan sau somon. În plus, salata poate fi adăugată și la paste, sosuri, sandvișuri, omlete, cocktail-uri. Ciorba nutritivă este făcută și din rucola. Dieteticienii recomandă consumul de rachetă crudă, deoarece cu un tratament termic lung proprietățile sale de sănătate sunt distruse. Rețete pentru mâncăruri cu și din rachetă pot fi găsite cu ușurință online. Salatele cu rucola sunt preparate foarte repede, le puteți adăuga aproape tot ceea ce aveți în frigider.

Pentru ca racheta să aibă un gust bun și să nu dăuneze sănătății, trebuie să aveți grijă să o depozitați corect. Trebuie păstrată la frigider și utilizată în câteva zile de la cumpărare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here