Ceea ce ne oferă un masaj la picioare înainte de somn?

0
25
sanatate
fot.pixabay.com

Masajul picioarelor reprezintă o ușurare pentru picioarele obosite. Cel mai bine este să îl faceți înainte de culcare. Datorită acestui fapt, va aduce multe beneficii atât pentru sănătate, cât și pentru psihic. Frământarea blândă, masajul și mângâierea este o rețetă de relaxare perfectă pentru picioarele obosite. Chiar și câteva minute de masaj de seară pentru picioare pot să ne relaxeze. Masajul picioarelor înainte de culcare ți-l poți face singur. Vezi cum se face și de ce merită.

Momentul perfect pentru a face masaj la picioare este seara. Acest lucru se datorează faptului că după toată ziua agitată, picioarele sunt obosite și dureroase, iar masajul va fi o relaxare grozavă pentru ei. Pentru ca efectul masajului picioarelor înainte de culcare să fie resimțit, acest tratament trebuie să dureze aproximativ 20 de minute.

Cum se face masajul picioarelor înainte de culcare?

Trebuie să fiți pregătit corespunzător pentru masajul picioarelor înainte de culcare. Primul pas este spălarea completă a picioarelor, uscarea lor și răspândirea cremei pe ele. Un masaj blând poate fi efectuat deja la aplicarea cremei. Următorul pas este masajul adecvat al picioarelor înainte de culcare.

Începeți masajul prin prinderea cu ambele mâini a piciorului și răsuciți în direcții diferite, trăgând cu degetele, strângând ușor pielea și mișcând glezna într-un cerc, la stânga și la dreapta. Apoi cu degetul mare și arătătorul acoperiți degetul mare de la picior și masați partea superioară, inferioară și laterală, astfel încât să ocoliți unghiile. Apoi apucați-vă ferm de picior cu ambele mâini, astfel încât degetele tale să atingă tălpile. Faceți mișcări circulare cu palmele, în timp ce le deplasați către călcâie. Următoarea etapă a masajului picioarelor înainte de culcare este un masaj al marginilor picioarelor externe și interne. Acestea sunt presate cu degetul mare și arătătorul, începând de la călcâie și sfârșind în pătrat. Compresia se repetă cel mai bine de mai multe ori. Merită, de asemenea, să faceți și o masare a gleznelor prin mișcarea degetelor în jurul lor și prin apăsarea punctului dintre glezna interioară și călcâie și între glezna exterioară și călcâie. La sfârșit, partea din spate a piciorului maseaz-o într-o mișcare în spirală, atinge ușor pielea și atinge-o cu plăcuțele pătrate. Masajul picioarelor înainte de culcare trebuie încheiat cu o mângâiere blândă de la degete până la călcâie.  Avantajele masajului picioarelor înainte de culcareMasajul picioarelor înainte de culcare are multe avantaje. Printre cele mai importante sunt:•         Circulația sanguină îmbunătățită – circulația piciorului este limitată pe tot parcursul zilei; acest lucru se datorează faptului că purtăm adesea încălțăminte strânsă și incomodă care nu ne permite nici o mișcare a mușchilor din picioare; masajul picioarelor înainte de culcare ajută la îmbunătățirea circulației la nivelul membrelor inferioare; acest lucru este important în special pentru persoanele cu diabet care prezintă un risc crescut de neuropatie periferică;•         Igiena îmbunătățită a somnului – o serie de factori externi afectează somnul nostru; pot perturba grav odihna nocturnă; este indicat faptul că un masaj scurt la culcare vă permite să relaxați corpul și să oferiți un somn bun; prin urmare, se recomandă efectuarea unui masaj la picioare imediat înainte de culcare; permite stimularea receptorilor și facilitează fluxul liber de energie; relaxarea profundă este o garanție a lipsei de probleme de adormire;·         Combaterea stresului – masajul picioarelor înainte de culcare reduce stresul și anxietatea acumulată în mușchi pe parcursul zilei; se efectuează masaj anti-stres al picioarelor la culcare, apăsând locuri specifice pe picioare care declanșează un răspuns în sistemul nervos; Receptorii solari ai plexului sunt responsabili de ameliorarea stresului pe picioare;·         Ameliorarea durerilor inferioare de spate – masajul picioarelor la culcare este recomandat persoanelor cu dureri de spate inferioare; ar trebui să facă masajul în fiecare zi, în primul rând, să insiste asupra punctelor situate pe interiorul picioarelor;·         Ameliorarea durerilor de la picioare și a altor dureri cronice – masajul picioarelor înainte de culcare vă permite să vă relaxați picioarele, să vă întindeți și să vă calmați mușchii și umflăturile mai mici;·          Scăderea tensiunii arteriale – masajul picioarelor ajută la scăderea presiunii, ceea ce reduce riscul de boli grave; pentru ca presiunea să scadă efectiv, masajul picioarelor la culcare trebuie efectuat regulat;·         Prevenirea edemelor membrelor inferioare – acestea sunt cauzate de acumularea de lichide la nivelul picioarelor, ceea ce le determină să se umfle, să fie grele și să se înăbușească; sarcina și circulația slabă a sângelui sunt, de asemenea, menționate ca fiind cauzele edemului membrelor inferioare.

Masajul picioarelor: De ce este recomandat să-l incluzi în rutina ta?
Cum să reduci durerea prin masajul picioarelor?

Masajul picioarelor nu numai că ajută la reducerea durerii picioarelor, dar și în alte locuri ale corpului. Pentru a face acest lucru, tot ce trebuie să faci este să masajezi locurile potrivite de pe picioare. Care sunt acestea?

  • Cel mai bine este să masezi degetele mari de pe ambele picioare pentru dureri de cap; aici se află receptorii care se conectează la cap și creier;
  • Pentru durerea sinusală, se recomandă frământarea și atingerea blândă a patru degete pe ambele picioare (degetele mari nu se masează);
  • Persoanele cu probleme ale sistemului reproductiv ar trebui să se concentreze pe masarea părți de mijloc a călcâiului la ambele picioare; datorită masajului regulat al picioarelor înainte de culcare, organele sexuale la femei și bărbați sunt consolidate în acest loc;
  • Pentru probleme de vedere, se recomandă masarea spațiului dintre al doilea și al treilea deget de la picior; există receptori care se leagă de ochi;
  • Masează punctul de sub degetul mare pentru a ajuta la ameliorarea problemelor cardiace.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here