SARCINA – CE ÎN LOC DE CAFEA?

0
247
sarcină
fot. pixabay.com

Sarcina este o perioadă, în care unei femei îi pasă intens de sănătatea ei. Ea știe bine, că ceea ce mănâncă și bea are un impact asupra dezvoltării copilului nenăscut. Prin urmare, multe femei însărcinate își schimbă obiceiurile alimentare, ajung la gustări și produse alimentare mai sănătoase și, de asemenea, nu mai consumă alimente, care nu conțin vitamine și minerale valoroase. Cu toate acestea, este important să ne amintim, că pentru un copil nenăscut, este important nu numai ceea ce mâncăm, ci și ceea ce bem. Se vorbește mult despre ce trebuie să se bea în timpul sarcinii. Majoritatea publicațiilor se concentrează asupra efectelor nocive ale cafelei în sarcină. Este adevărat – și dacă da, ce să bei însărcinată în loc de cafea?

Băuturile alese de viitoarea mamă influențează sănătatea și bunăstarea copilului. Este important nu numai ceea ce bei, ci și în ce cantități.

Ce în loc de cafea în sarcină? Apă

Apa minerală mică sau medie, care conține ioni: calciu, magneziu, iod și o cantitate mică de sodă, este considerată cea mai sănătoasă băutură și nu numai în sarcină. Datorită apei, corpul poate funcționa corect. Acest fluid este necesar pentru răcirea organismului, curățarea organismului de toxine, procesul metabolic, respirația, digestia și dizolvarea electroliților. Apa este, de asemenea, o componentă de bază a țesuturilor și organelor. Cererea de apă în timpul sarcinii crește semnificativ datorită faptului că, este necesară nu numai pentru orgasmul unei femei, ci și pentru copilul nenăscut. Conform recomandărilor Institutului Mamei și Copilului, o femeie însărcinată ar trebui să bea 2–2,5 litri de apă pe zi. Aportul crescut trebuie să apară la temperatura aerului ridicată, în timpul activității fizice și cu o greutate corporală mai mare (cu cât cântărești mai mult, cu atât trebuie să bei mai multă apă).

Cum să bei apa în timpul sarcinii?

Cea mai sănătoasă apă pentru gravide este acea curată și de bună calitate. Este un lichid bine absorbit, deoarece nu este digerat și, în plus, nu conține calorii, ceea ce ajută la evitarea kilogramelor suplimentare în sarcină. Apa potabilă îmbunătățește digestia și facilitează metabolismul. Bogată în săruri minerale, oferă organismului componente micro și macro valoroase. Apa în sarcină ar trebui să reprezinte aproximativ 80% din totalul de lichide, pe care le bei. În timpul sarcinii, cel mai bine este să optezi la ape minerale sau de izvor cu un conținut scăzut de săruri minerale. Este important ca, compoziția sa să conțină elemente precum magneziu, calciu, sodiu și iod. Ele stau la baza cursului corect al sarcinii. Apa potabilă cu aceste elemente, face posibilă completarea cererii mari a organismului în timpul sarcinii și evitarea deficiențelor. Apa potabilă pentru femeile însărcinate este cea, care este îmbuteliată, plată și filtrată.

Ce în loc de cafea? Suc

apă
fot. pixabay.com

În timpul sarcinii, merită să optezi și pentru sucuri de fructe și legume sănătoase. Este recomandat ca femeile însărcinate să consume aproximativ 300-400 g de legume și fructe pe zi. Unele dintre ele pot fi folosite pentru a face sucuri și piureuri. Datorită faptului că sunt fabricate din materii prime, conțin mult mai multe vitamine și minerale decât fructele și legumele gătite. Sucurile sunt o sursă excelentă de vitamine C și A, acid folic și potasiu. Cu toate acestea, trebuie amintit că sucurile de fructe conțin cantități mari de zaharuri simple, de aceea este bine să le diluăm cu apă și să le consumăm în cantități mici. Piureurile de legume pot fi consumate în orice cantitate, sunt o bună sursă de fibre dietetice. Sucurile băute în sarcină ar trebui stoarse bine din legumele și fructele proaspete cumpărate în locuri sigure. O alternativă la acestea sunt băuturile pasteurizate vândute în magazine. Evită băuturile din fructe și nectarele îndulcite, colorate și conservate chimic în timpul sarcinii.

Ce în loc de cofeină în sarcină? Lapte

Laptele este o băutură sănătoasă pentru femeile însărcinate. Acestea ar trebui să opteze pentru la produse lactate 1-2,5% grăsime, cum ar fi lapte de zahăr, kefir sau iaurt. De asemenea, sunt recomandate cocktail-uri de lapte cu fructe, făcute cu ingrediente naturale. Laptele și derivații săi conțin mult calciu, proteine ​​și probiotice. Cu toate acestea, trebuie să îți amintești să limitezi iaurturile de fructe, care conțin zahăr și coloranți artificiali, în timpul sarcinii.

Ce în loc de cafea în sarcină? Ceaiul

Ceaiul în timpul sarcinii ar trebui să fie o băutură consumată rar. Acest lucru se datorează faptului că, majoritatea soiurilor sale conțin cantități mari de teină. Doamnelor, cărora le place ceaiul, ar trebui să pregătească dintr-o pungă de câteva ori un ceai, astfel cantitatea de teină va scădea. Pentru viitoarele mame, ceaiul roșu, precum și fructele și infuziile pe bază de plante sunt cele mai bune. Conțin cantități minime de teină, ajută la reducerea grețurilor și sunt bogate în antioxidanți. Băutura recomandată este și ceaiul rooibos din mure, care are proprietăți antiinflamatorii, antispasmodice și conține vitamina C.

Se poate bea cafea în timpul sarcinii?

Renunțatul complet la cafea în timpul sarcinii este un mit. Medicii subliniază faptul că, cofeina în cantități mici nu este dăunătoare și nu afectează negativ dezvoltarea fetală. Problema apare atunci când se consumă prea mult. Aceasta, împiedică absorbția calciului și a fierului, două elemente necesare copilului și mamei. Cafeina la gravide poate fi consumată la o doză de 200-300 mg, adică 2-3 căni de cafea pe zi. Totuși, soluția recomandată este înlocuirea cafelei obișnuite cu cereale, care conțin ingrediente valoroase, inclusiv fosfor, potasiu, magneziu și vitamine B.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here