DECIZII ANUALE? AI GRIJĂ DE RELAȚIA TA!

0
157
medicamente
fot. pixabay.com

Timpul poate slăbi un sentiment de iubire chiar și în cele mai bune relații. Oamenii nu mai fac lucruri minunate pe care și le-au făcut reciproc, pentru că sunt prea obosiți, prea stresați sau încep să aștepte ca cealaltă persoană să facă ceva frumos. La final, amândoi încep să se simtă singuri fiind într-o relație cu un partener „care nu este angajat”. Cum să o rezolvi? Cum să ai grijă de relația ta? Vă prezentăm câteva sfaturi, care te vor ajuta să eviți rutina într-o relație și să previi arderea sentimentelor pentru o altă persoană.25

Ai grijă de relația ta – iubirea necesită muncă

Mulți oameni cred că iubirea nu ar trebui să necesite niciun efort – ar trebui să se întâmple magic. Adevărul este că iubirea necesită îmbunătățirea regulată a abilităților de bază – cum ar fi înțelegerea ascultării, exprimarea sentimentelor cu bunătate și rezolvarea conflictelor fără critici.

Cuplurile folosesc cu generozitate aceste abilități de dezvoltare reciprocă în primele etape ale relației lor. Cu timpul, însă, oamenii nu mai folosesc abilitățile lor și se bazează tot mai mult pe speranța tot mai mare, de a obține ceea ce își doresc. Nu mai fac ceea ce au făcut fericiți la începutul relației.
Idealizarea spontaneității într-o relație poate fi periculoasă. Când observi prima dată că sentimentele, care au apărut pentru prima dată în relația ta s-au diminuat, probabil vei intra în panică. Ceva trebuie să nu fie în regulă! Poate că relația nu a fost corectă – poate că nu îți place foarte mult – sau poate partenerul tău s-a schimbat. Nu înceta să crezi că sentimentele se diminuează tocmai pentru că nu faci toate lucrurile mici, care au servit pentru a-ți hrăni partenerul și relația. De aceea iubirea necesită muncă.

Ai grijă de relația ta – concentrează-te prima dată pe lucrurile mici

Grija pentru persoana iubită poate fi exprimată prin acte de bunătate, cum ar fi spălarea unei mașini, pregătirea mâncării, udarea gazonului, spălarea vaselor și alte „acte de bunătate”. Câștigarea de bani și sprijinul financiar al celuilalt se încadrează, de asemenea, în această categorie.

Grija pentru cei dragi nu este neapărat o acțiune, ci un proces de acceptare a gândirii introspective și inteligente emoțional. Fiind în acest moment, respectându-le timpul, confidențialitatea, limitele și sentimentele.

Ce poți face pentru a-ți îmbunătăți relația:

  • Gătește ceva mai ales pentru el, fă-i un sandviș sau dă-i vitamine de întărire. Un astfel de gest poate determina, ca partenerul să aibă grijă și de tine.
  • Vorbește si asculta. Mărturisește-i ce te-a tulburat în timpul zilei. Lasă-l să vorbească despre ce lucrează în prezent. Oferiți-vă sfaturi reciproc, dar fără sfaturi.
  • Un cadou frumos, fără ocazie – tuturor le plac surprizele – nu trebuie să fie scump: o pereche nouă de șosete de baschet, un breloc. Un gest drăguț rămâne în memorie mult timp.

    respect
    fot. pixabay.com

Ai grijă de relația ta – o comunicare sănătoasă

Comunicarea deschisă, onestă și sigură este o parte fundamentală a unei relații sănătoase. Primul pas în construirea unei relații este să te asiguri că înțelegi atât nevoile, cât și așteptările. Asta înseamnă că trebuie să vorbiți unul cu celălalt! Următoarele sfaturi te pot ajuta pe ajuta pe tine și partenerul tău să creați și să mențineți o relație sănătoasă:

  • Vorbește mai tare. Într-o relație sănătoasă, dacă ești îngrijorat de ceva, este mai bine să vorbești despre asta decât să-l păstrezi în interior.
  • Respectați-vă unul pe celălalt. Dorințele și sentimentele partenerului tău au valoare, la fel ca ale tale. Respectul reciproc este esențial pentru menținerea relațiilor sănătoase.
  • Compromis. Neînțelegerile sunt o parte naturală a relațiilor sănătoase, dar este important să găsiți o modalitate de a ajunge la compromis dacă nu sunteți de acord cu ceva. Încercați să rezolvați conflictele într-un mod corect și rațional.
  • Fii sprijin. Oferă reciproc sprijin și încurajare. De asemenea, anunță partenerul când ai nevoie de sprijin. Relațiile sănătoase se bazează pe sprijinul reciproc și nu pe slăbirea reciprocă.
  • Respectă confidențialitatea reciprocă. Doar pentru că sunteți într-o relație nu înseamnă că trebuie să împărtășiți totul și să fiți totuși împreună. Relațiile sănătoase necesită spațiu.

Ai grijă de relația ta – pune niște granițe

Crearea de bariere este o modalitate bună de a menține relații sănătoase și sigure. Stabilind granițe, puteți înțelege mai bine tipul de relații la care tu și partenerul tău vă așteptați unul de la celălalt.

Crearea barierelor nu este un semn de mister sau neîncredere – este o expresie a ceea ce te face să te simți confortabil.

Nu uita că limitele sănătoase nu ar trebui să îți limiteze capacitatea de:

  • a ieși cu prietenii fără partener;
  • a participa la activități și hobby-uri care îți plac;
  • a nu trebui să partajezi parole pentru e-mail, conturi de social media sau telefon;
  • a respecta reciproc gusturile si nevoile individuale.

Ai grijă de relația ta – faceți mai mult sex

Sexul aduce beneficii extraordinare pentru sănătate: reduce riscul de atac de cord și cancer de prostată, combate insomnia, reduce stresul, ajută la slăbit și îmbunătățește starea de spirit. În plus, este un element important, care cimentează legătura dintre voi. Așa că fă-l cât mai des.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here